Dag 4. Hippolytushoef - Groningen - Reisverslag uit Terkaple, Nederland van Rob Rintjema - WaarBenJij.nu Dag 4. Hippolytushoef - Groningen - Reisverslag uit Terkaple, Nederland van Rob Rintjema - WaarBenJij.nu

Dag 4. Hippolytushoef - Groningen

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Rob

23 Juni 2015 | Nederland, Terkaple

zei ik gisteren dat je krijgt wat je verdient? Nou dan kan dat van dag tot dag verschillen want gisteren was het allemaal top maar vandaag was het 'n ander verhaal. Het begon al om 8.20 uur. Regen en veeeel wind (wk 5) tegen op de afsluitdijk. Bijna iedereen die we tegenkwamen had medelijden en wij bijna zelf ook. In Harlingen snel 'n koffie met gebak naar binnen gestompd en de weg vervolgd. Fonske beloofde nog in de ochtend dat we alleen 2 uurtjes in de ochtend wat nadeel hadden van de wind zouden hebben maar dat we daarna wind meekregen en och och och hij had zich zelfs ingesmeerd met zonnebrand. De werkelijkheid was dat we tot 15 uur nadeel hadden van de wind en daarna hadden we de wind voornamelijk mee. Verder Fons een keer lek en Peder Ceelen 3 keer. Met vereende krachten 'n nieuwe buitenbad, 2 nieuwe binnenbandjes en 4 co2 patronen verder kon Peer de rit uitrijden. Gisteren had hij nog onze mooie fietspomp vernield maar vandaag heeft hij zich ook van zijn goede kant laten zien. We reden namelijk heeft veel langs de Waddenzee en we hebben dan ook heeel veeel schapen en schapenstrond gezien. Peer C is wel nog 'n keer gestopt om 'n schaap zijn leven te redden. Het arme dier stond met 4 poten in 'n wildrooster en kon niet voor of achteruit. Peer pakte het dier bij kop en kont (doe ik ook altijd bij Barbara zei hij) en trok hem of haar uit het rooster. Desondanks al de ontberingen hebben we veel gelachen en is er nog geen onvoltogen woord gevallen. In Groningen hebben we het eerste biertje gedronken op de verjaardag van Claudette. Namens ons allemaal van harte gefeliciteerd met je 55 jarige leeftijd Claudette. Eerlijk waar je zou het niet zeggen. Het buikje zit inmiddels weer vol en we drinken nog 'n paar biertjes en we zullen weer vroeg in het mandje liggen.

• 23 Juni 2015 - 22:40

Claudette:

Hallo mannen, bedankt voor de felicitaties en bedankt voor het compliment....(haha)

• 23 Juni 2015 - 22:43

Bo :

Zware dag mannen? Ik begrijp het.. ik heb ook een zware dag maar het kan altijd erger;)
    Maar Rob super bedankt voor de hulp bij het zoeken van een kamer in Amsterdam. En verder mannen, zet hem op! Wij houden het nog wel even uit zonder onze Fons.

Doei pap groeten aan je fiets, liefs Bo